Saturday 17 June 2017

How To Value Stock Options Para Estate Tax Fins


Presentes: Save On Estate Impostos Com opções de ações transmissíveis Quando você morrer, o IRS considera todos os seus bens como sua propriedade, sobre os quais os impostos podem ser devidos. Incluído neste é o valor de quaisquer opções de ações adquiridas mas não exercidas. Um pilar do planejamento imobiliário é a transferência de ativos susceptíveis de apreciar em valor, tais como opções de ações, fora de seu controle muito antes de morrer. A isenção de imposto de propriedade em 2016 era 5,45 milhões para os contribuintes não casados ​​(10,9 milhões para os contribuintes casados), e em 2017 é 5,49 milhões para os contribuintes não casados ​​(10,98 milhões para os contribuintes casados). De acordo com a American Taxpayer Relief Act de 2012, a isenção anual de imposto de propriedade é indexada para a inflação, e montantes sobre o limiar de isenção são tributados em 40 (para detalhes, consulte um artigo na Forbes). Planejamento imobiliário tornou-se cada vez mais difícil: Imposto de propriedade federal-isenção montantes e taxas têm flutuado. Os impostos do presente e os muitos impostos do estado continuam apesar da revogação temporária do imposto da propriedade federal. Muitos acreditam que a lei vai mudar para evitar qualquer revogação do imposto de propriedade. Um pilar do planejamento imobiliário é a transferência de ativos que são susceptíveis de apreciar em valor, tais como opções de ações, fora de seu controle muito antes de morrer. Eles não são parte de sua propriedade tributável. Claro, o IRS ainda obtém a sua mordida em algum lugar. Regras de imposto de presente se aplicam quando você faz a transferência, e outros impostos são devidos quando seus cessionários exercer as opções. Mas você não precisa ser um assistente de matemática para entender que o valor para fins de imposto de presente será muito menor do que o valor anos mais tarde para fins de imposto de propriedade se o preço das suas ações da empresa tem muito apreciado. Vimos algumas ilustrações impressionantes por empresas de consultoria contábil e financeira das vantagens de planejamento imobiliário que os executivos de alto patrimônio líquido podem obter transferindo opções de ações. Supondo que seus cessionários exercem a opção quando o preço da ação tiver dobrado aproximadamente, e os cessionários são os herdeiros executivos, o valor líquido para eles (após ter levado em conta sua obrigação fiscal) é cerca de quatro vezes o valor líquido que eles teriam recebido se tivesse Não transferiu a opção. No entanto, como explicado abaixo, o IRS tem feito o caminho para a transferência de opções complexas. Além disso, a decisão de transferência levanta outras questões pessoais para responder. O que são opções transferíveis, e como eles funcionam Em 2017, você pode dar presentes anuais isentos de impostos de 14.000 por ano (28.000 para um casal). Opções transferíveis são opções de ações não qualificadas (NQSOs) que você pode dar a determinados indivíduos ou entidades permitidas, se o plano de ações da sua empresa permitir tais transferências. Os cessionários permitidos geralmente incluem membros da família, fundos fiduciários para membros da família ou sociedades limitadas, ou outras entidades de propriedade de membros da família. Em uma transferência de opção simples para um membro da família, você transfere uma opção adquirida para uma criança, neto ou outro herdeiro. A transferência da opção adquirida é tratada como um presente concluído para fins de imposto sobre o presente. Em 2017, você geralmente pode dar presentes anuais de até 14.000 (casais casados ​​28.000) para cada donatário. Quaisquer presentes que excederem esses limites anuais agregados irão contra a exclusão de imposto sobre doações ao longo da vida. Se as transferências de opções excederem este limite de tempo de vida, os impostos de donativos no momento da transferência devem ser pagos. O cessionário membro da família é o proprietário da opção e decide quando exercer a opção. No entanto, o fim do seu emprego geralmente encurta o termo da opção, mesmo que a opção é detida pelo cessionário. Quando o cessionário do membro da família exerce a opção, você (e não o membro da sua família) paga o imposto de renda ordinário sobre o spread entre o exercício eo preço de mercado, como acontece com qualquer exercício NQSO. Naturalmente, se você não precisa o dinheiro, este pagamento de imposto reduz ainda mais sua propriedade. Seu afortunado membro da família cessionário, em seguida, recebe as ações sem qualquer imposto de renda, sem mais dom ou impostos sobre as propriedades das opções, e com uma base fiscal igual ao preço das ações no momento do exercício. Em vez de oferecer opções diretamente aos membros da família, muitos executivos preferem presenteá-los aos fundos para os membros da família, como um grantor-retained anuidade confiança (GRAT). Além disso, os executivos podem transferir opções para uma parceria de família limitada em troca de interesses de sociedade limitada e, em seguida, presentear os interesses de sociedade limitada para os membros da família. Ambos os trusts e parcerias familiares podem fornecer-lhe oportunidades para estruturar o presente mais de perto aos seus desejos. Além disso, esses veículos podem ser estruturados para fornecer algumas vantagens de valorização na redução do imposto de presente a pagar. Geralmente não é financeiramente sábio para transferir opções para instituições de caridade. Ao transferir opções para instituições de caridade você presentear um ativo quando seu valor é presumivelmente baixo e, portanto, só pode ter uma dedução de caridade para o seu valor nesse ponto. Sempre que a instituição de caridade exerce a opção, você continua responsável pelo imposto de renda sobre o spread. Se você quiser transferir opções para instituições de caridade, coloque condições suficientes sobre o dom da opção para que ele não será considerado um presente concluído até que a opção é exercida. Dessa forma, o imposto de renda que você será atingido com sobre o exercício será compensado pela dedução de caridade para o dom. A Securities and Exchange Commission (SEC) não permite que exercícios de instituições de caridade de opções transferidas sejam registrados sob o Formulário S-8 simplificado para planos de benefícios a empregados. Um formulário de registro mais extenso seria requerido. Sua empresa pode, portanto, decidir proibi-lo de transferir opções para instituições de caridade. Títulos, impostos e questões de contabilidade Considere a desvantagem financeira. Geralmente, as questões de valores mobiliários, tributárias e contábeis foram resolvidas para transferir opções de ações não qualificadas adquiridas para membros da família, fundos fiduciários para membros da família e parcerias familiares limitadas. A SEC modificou seus formulários para permitir que as empresas públicas registrarem o estoque recebido mediante o exercício de opções transferíveis por membros da família, fundos fiduciários para membros da família e parcerias familiares. A SEC também mudou sua regra para planos de ações da empresa privada. O IRS é menos cooperativo sobre se você pode fazer um presente concluído de opções não-vencido. O IRS estava preocupado que os executivos estavam transferindo opções quase imediatamente após a concessão quando eles tinham pouco valor, permitindo que os executivos de presente um activo de valor futuro substancial a pouco custo presente. Isso levou a IRS Revenue Ruling 98-21. Que explica como as opções devem ser investidos para que a transferência seja um presente completo. A avaliação para efeitos de impostos sobre os presentes não pode ser determinada até que as opções sejam adquiridas, embora nem todos os especialistas concordem com esta decisão. Em seguida, incorrerão no passivo do imposto sobre o valor da opção no momento da aquisição, o que provavelmente será muito maior do que no momento da transferência da opção. Portanto, a maioria dos executivos esperar para transferir opções até que eles são investidos, quando eles estão mais certos do valor para fins de imposto de presente. Validar opções não é um processo mecânico. São utilizados vários modelos de avaliação de opções. (Ver IRS Revenue Ruling 98-34.) As opções de ações de incentivo (ISOs) são intransferíveis. Mas isso geralmente não significa que eles não podem ser transferidos: ao invés, após a transferência eles se transformam em NQSOs e perdem ISO benefícios fiscais. Dez Decisões e Passos para Transferir Opções de Ações Se você decidir transferir opções para propósitos de planejamento imobiliário, siga as seguintes etapas: Verifique se suas opções de ações são transferíveis. Se as opções não forem transferíveis, sugerir ao comitê de remuneração do conselho de administração ou outro executivo sênior responsável pela compensação de ações que o plano ou sua concessão sejam alterados. Determine o cessionário da opção apropriada. Você provavelmente fará um filho, um neto ou outro herdeiro muito rico. Presentes para indivíduos vêm sem cordas e podem ser usados ​​sempre que e, no entanto, essa pessoa exclusivamente determina. Lembre-se: o cessionário determina, pelo momento do exercício, quando reconhecerá a renda ordinária. Considere os benefícios dos trusts e parcerias familiares limitadas. Tais como a capacidade de colocar alguns limites sobre o uso dos fundos que recebem no exercício das opções e venda das ações. Execute os números com seus consultores financeiros. Usando suposições diferentes no crescimento do preço das ações da sua empresa. Veja se você vai economizar dólares de impostos significativos por gifting opções agora para justificar a desistência de controle sobre eles. Você pode ter que pagar impostos do presente no momento em que as opções adquiridas são transferidas. Seus conselheiros devem olhar se poderia ainda ser melhor para que você pague este imposto do presente na transferência das opções, do que para que sua propriedade pague impostos nas opções que poderiam ter sido transferidas. Considere impostos atuais sobre os impostos esperados sobre a propriedade no momento de sua morte. (Lembre-se: economias adicionais podem ocorrer, por exemplo, usando uma parceria limitada.) Determine a avaliação da opção para fins de imposto de presente. A avaliação no momento do presente, em comparação com as projeções de impostos imobiliários no momento da morte, está subjacente à decisão financeira que você deve tomar sobre a transferência das opções. Algumas empresas disponibilizam aos seus executivos uma avaliação de opções para que haja consistência entre os executivos quanto à avaliação de suas opções. Compreender a desvantagem financeira. Se o preço de mercado das ações de sua empresa não exceder o preço de exercício da opção (ou seja, opções subaquáticas), as opções não serão exercidas. Você não pode recuperar os impostos do presente ou as taxas legais e contábeis envolvidas nesta transação. Claro, se você fizer transferir opções subaquáticas, eles geralmente têm um valor muito baixo para fins de imposto de presente e os ganhos serão seus herdeiros se o preço mais tarde sobe. Transfira as opções adquiridas primeiro. Lembre-se que o IRS não considera uma transferência para ser um presente concluído até que a opção vests. Para evitar surpresas de avaliação, geralmente é preferível transferir opções adquiridas. Você saberá então as implicações do imposto do presente no momento da transferência um pouco do que esperando para determinar o impacto do imposto do presente quando as opções coletam. Plano de imposto de renda sobre o exercício da opção. Quando o cessionário exerce a opção, você é responsável pelo imposto de renda sobre o spread entre o mercado eo preço de exercício. Sua empresa reterá ou obterá de você os valores de retenção de imposto de renda apropriados. Algumas empresas exigem que os executivos não transferam uma porcentagem de suas opções como forma de garantir que as opções remanescentes possam ser exercidas para satisfazer a retenção de imposto de renda ou tomar outras medidas para garantir que os fundos estarão disponíveis. Considere as ramificações e percepções associadas às transferências (por exemplo, as opções contarão para fins de quaisquer diretrizes de propriedade de ações corporativas). Para fins de remuneração por procuração, as opções transferidas geralmente continuarão a ser contadas como suas. Não se esqueça das regras da Seção 16 para executivos seniores e diretores. Quando você transfere as opções para um GRANDE, você relata esta propriedade indireta indireta por um GRANDE nos formulários dos executivos ou dos diretores. Os dons concluídos precisam ser relatados, mas relatórios de fim de ano diferidos no Formulário 5 estão geralmente disponíveis. (A notificação antecipada voluntária no Formulário 4 é permitida na Tabela II com o código de transação G.) Geralmente, as doações de boa-fé não são tratadas como vendas para a regra 16 (b) de reconquista do lucro swing (ou seja, propósitos de responsabilidade). Susan Daley é sócia do escritório de advocacia Perkins Coie em Chicago. Este artigo foi publicado unicamente pelo seu conteúdo e qualidade. Nem Susan nem sua empresa nos compensaram em troca de sua publicação. O conteúdo é fornecido como um recurso educacional. MyStockOptions não será responsável por quaisquer erros ou atrasos no conteúdo, ou quaisquer ações tomadas com base nisso. Copyright copy 2000-2017 myStockPlan, Inc. myStockOptions é uma marca registrada federal. Não copie nem extraia esta informação sem a permissão expressa da myStockOptions. Entre em contato com editorsmystockoptions para informações de licenciamento. Para calcular quanto você pode deduzir para a propriedade que você contribui, primeiro você deve determinar seu valor justo de mercado na data da contribuição. Valor justo de mercado. O justo valor de mercado (FMV) é o preço pelo qual a propriedade seria vendida no mercado aberto. É o preço que seria acordado entre um comprador disposto e um vendedor disposto, sem ser obrigado a agir, e ambos tendo um conhecimento razoável dos fatos relevantes. Se você colocar uma restrição sobre o uso de bens que você doar, a FMV deve refletir essa restrição. Se você der roupas usadas para o Exército de Salvação, a FMV seria o preço que os compradores típicos realmente pagam por roupas desta idade, condição, estilo e uso. Normalmente, esses itens valem muito menos do que o que você pagou por eles. Se você doar terras e restringir seu uso para fins agrícolas, você deve valorizar a terra em seu valor para fins agrícolas, mesmo que ele teria uma maior taxa de juros de mercado se não fosse restringido. Fatores. Ao fazer e apoiar a avaliação da propriedade, todos os fatores que afetam o valor são relevantes e devem ser considerados. Estes incluem: O custo ou o preço de venda do artigo, as vendas de propriedades comparáveis, o custo da recolocação, e as opiniões dos peritos. Esses fatores são discutidos mais tarde. Além disso, consulte a Tabela 1 para obter um resumo das perguntas a serem feitas, considerando cada fator. Data da contribuição. Normalmente, a data de uma contribuição é a data em que a transferência do imóvel ocorre. Estoque. Se você entregar, sem quaisquer condições, um certificado de ações devidamente endossado a uma organização qualificada ou a um agente da organização, a data da contribuição é a data de entrega. Se o certificado é enviado e recebido através do correio normal, é a data de envio. Se entregar o certificado a um banco ou corretor agindo como seu agente ou à corporação emissora ou seu agente, para transferência para o nome da organização, a data da contribuição é a data em que a ação é transferida para os livros da corporação . Opções. Se você conceder uma opção a uma organização qualificada para comprar imóveis, você não fez uma contribuição de caridade até que a organização exerce a opção. O valor da contribuição é o valor de mercado do imóvel na data em que a opção é exercida menos o preço de exercício. Você concede uma opção para uma universidade local, que é uma organização qualificada, para comprar imóveis. Sob a opção, a universidade poderia comprar a propriedade a qualquer momento durante um período de 2 anos por 40.000. A JVM do imóvel na data da outorga da opção é de 50.000. No ano fiscal seguinte, a universidade exerce a opção. A JVM do imóvel na data em que a opção é exercida é de 55.000. Portanto, você fez uma contribuição de caridade de 15.000 (55.000, o valor de mercado, menos 40.000, o preço de exercício) no ano fiscal a opção é exercida. Determinando o valor justo de mercado Determinar o valor da propriedade doada seria uma questão simples se você pudesse confiar apenas em fórmulas fixas, regras ou métodos. Geralmente não é assim tão simples. O uso de tais fórmulas, etc. raramente resulta em uma determinação aceitável de FMV. Não há nenhuma fórmula única que sempre se aplica ao determinar o valor da propriedade. Isso não quer dizer que uma avaliação é apenas adivinhação. Você deve considerar todos os fatos e circunstâncias relacionados com a propriedade, tais como a sua conveniência, uso e escassez. Por exemplo, mobiliário doado não deve ser avaliado a uma taxa fixa, como 15 do custo de mobiliário novo substituto. Quando o mobiliário é contribuído, pode ser fora de moda ou em más condições, tendo, portanto, pouco ou nenhum valor de mercado. Por outro lado, pode ser uma antiguidade, cujo valor não poderia ser determinado usando nenhuma fórmula. Custo ou preço de venda da propriedade doada O custo da propriedade para você ou o preço de venda efetivo recebido pela organização qualificada pode ser a melhor indicação de sua JVM. No entanto, como as condições do mercado mudam, o custo ou preço de venda do imóvel pode ter menos peso se o imóvel não for comprado ou vendido razoavelmente perto da data da contribuição. O custo ou preço de venda é uma boa indicação do valor de propriedade se: A compra ou venda ocorreu perto da data de avaliação em um mercado aberto, A compra ou venda estava em 8220 arms-length, 8221 O comprador e vendedor conhecia todos os relevantes Fatos, O comprador eo vendedor não tiveram que agir, e O mercado não mudou entre a data de compra ou venda ea data de avaliação. Tom Morgan, que não é um negociante em pedras preciosas, comprou um sortimento de pedras preciosas para 5.000 de um promotor. O promotor alegou que o preço era 8201 por atacado 8221, embora ele e outros comerciantes fizeram vendas semelhantes a preços semelhantes a outras pessoas que não eram comerciantes. O promotor disse que, se Tom mantivesse as gemas por mais de um ano e depois as daria para caridade, Tom poderia reivindicar uma dedução benéfica de 15.000, o que, de acordo com o promotor, seria o valor das gemas no momento da contribuição. Tom deu as gemas a uma instituição de caridade qualificada 13 meses depois de comprá-las. O preço de venda dessas gemas não havia mudado desde a data da compra até a data em que ele as doou para instituições de caridade. A melhor evidência de FMV depende de transações reais e não de alguma estimativa artificial. Os 5.000 cobrados Tom e outros é, portanto, a melhor evidência do máximo FMV das gemas. Termos da compra ou venda. Os termos da compra ou venda devem ser considerados na determinação da JVM se influenciaram o preço. Estes termos incluem quaisquer restrições, entendimentos ou convenções que limitem o uso ou disposição da propriedade. Taxa de aumento ou diminuição de valor. A menos que você possa mostrar que havia circunstâncias incomuns, presume-se que o aumento ou diminuição no valor de sua propriedade doada de seu custo foi a uma taxa razoável. Para ajustes de tempo, um avaliador pode considerar os índices de preços publicados para informações sobre tendências gerais de preços, custos de construção, custos de commodities, títulos e obras de arte vendidos em leilão em vendas de braços abertos. Bill Brown comprou uma pintura por 10,000. Treze meses mais tarde ele deu a um museu de arte, alegando uma dedução benéfica de 15.000 em sua declaração de imposto. A avaliação da pintura deve incluir informações mostrando que havia circunstâncias incomuns que justificam um aumento de 50 para o valor de 13 meses Bill propriedade. Oferta de comprimento de braço. Uma oferta de braços-comprimento para comprar a propriedade perto da data de avaliação pode ajudar a provar seu valor se a pessoa que faz a oferta estava disposta e capaz de concluir a transação. Para confiar em uma oferta, você deve ser capaz de mostrar a prova da oferta eo montante específico a ser pago. Ofertas para comprar a propriedade diferente do item doado ajudará a determinar o valor se a outra propriedade é razoavelmente semelhante à propriedade doada. Vendas de propriedades comparáveis ​​Os preços de venda de propriedades semelhantes à propriedade doada são freqüentemente importantes na determinação da FMV. O peso a ser dado a cada venda depende do seguinte. O grau de semelhança entre a propriedade vendida e a propriedade doada. O momento da venda 8212 se estava perto da data de avaliação. As circunstâncias da venda, se ela estava em harmonia com um comprador experiente e vendedor, sem ter que agir. As condições do mercado em que a venda foi feita são incomumente inflacionadas ou deflacionadas. O método de venda comparável de valorização de imóveis é explicado mais tarde em Valuation of Various Kinds of Property. Mary Black, que não é negociante de livros, pagou a um promotor 10.000 por 500 cópias de uma única edição de uma tradução moderna da Bíblia. O promotor alegou que o preço era consideravelmente menor do que o preço do varejo 8221, e deu a ela uma declaração de que os livros tinham um valor total de varejo de 30.000. O promotor aconselhou-a que se mantivesse as Bíblias por mais de 1 ano e então as entregasse a uma organização qualificada, poderia reivindicar uma dedução para o 8220 8221 de varejo preço de 30.000. Treze meses depois, ela deu todas as Bíblias a uma igreja que ela selecionou a partir de uma lista fornecida pelo promotor. No momento da sua doação, comerciantes atacadistas estavam vendendo quantidades semelhantes de Bíblias para o público em geral por 10.000. A FMV das Bíblias é de 10.000, o preço pelo qual quantidades semelhantes de Bíblias estavam sendo vendidas a outras pessoas no momento da contribuição. Os fatos são os mesmos que no Exemplo 1, exceto que o promotor deu a Mary Black uma segunda opção. O promotor disse que, se Mary queria uma dedução de caridade dentro de um ano da compra, ela poderia comprar as 500 Bíblias no preço 8220 varejo 8.200 de 30.000, pagando apenas 10.000 em dinheiro e dando uma nota promissória para os restantes 20.000. O principal e juros sobre a nota não seria devido por 12 anos. De acordo com o promotor, Mary poderia então, dentro de um ano da compra, dar as Bíblias a uma organização qualificada e reivindicar o preço de varejo 30.000 cheio como uma contribuição de caridade. Ela comprou as Bíblias sob a segunda opção e, três meses depois, deu-as a uma igreja, que usará os livros para propósitos da igreja. Na época do presente, o promotor estava vendendo lotes semelhantes de Bíblias para 10.000 ou 30.000. A diferença entre os dois preços foi exclusivamente a critério do comprador. O promotor era um vendedor disposto para 10.000. Portanto, o valor da contribuição de Marys das Bíblias é 10.000, o valor em que lotes similares de Bíblias poderiam ser comprados do promotor pelos membros do público em geral. Custo de substituição O custo de compra, construção ou propriedade de fabricação similar ao item doado deve ser considerado na determinação de FMV. No entanto, deve haver uma relação razoável entre o custo de reposição e o valor de mercado. O custo de reposição é o valor que custaria substituir o item doado na data de avaliação. Muitas vezes, não há relação entre o custo de reposição e a JVM. Se a oferta da propriedade doada for mais ou menos do que a demanda por ela, o custo de substituição se torna menos importante. Para determinar o custo de reposição da propriedade doada, encontre o 8220 custo de reposição estimado novo. 8221 Então subtraia deste valor um montante para depreciação devido à condição física e à obsolescência da propriedade doada. Você deve ser capaz de mostrar a relação entre o custo de substituição depreciado eo FMV, bem como a forma como você chegou ao 8220 custo de substituição estimado novo. Em geral, o peso dado a uma opinião de peritos em assuntos como a autenticidade de uma moeda ou de uma obra de arte, ou a mais rentável e melhor utilização de um bem imobiliário, depende do conhecimento e da competência do Perito e da meticulosidade com que o parecer é apoiado pela experiência e fatos. Para um parecer de especialistas merecem muito peso, os fatos devem apoiar a opinião. Para obter informações adicionais, consulte Avaliações, posteriormente. Tabela 1. Fatores que afetam as condições de mercado incomuns do FMV O preço de venda do imóvel em uma transação de comprimento de mercado em um mercado aberto é muitas vezes a melhor evidência de seu valor. Quando você confiar em vendas de imóveis comparáveis, as vendas devem ter sido feitas em um mercado aberto. Se essas vendas foram efectuadas num mercado que foi artificialmente apoiado ou estimulado para não ser verdadeiramente representativo, os preços a que as vendas foram efectuadas não indicam a JVM. Por exemplo, os preços de venda em liquidação geralmente não indicam a JVM. Além disso, as vendas de ações em circunstâncias incomuns, como vendas de lotes pequenos, vendas forçadas e vendas em um mercado restrito, não podem representar a JVM. Seleção de Vendas Comparáveis ​​Usando vendas de imóveis comparáveis ​​é um método importante para determinar o valor de mercado da propriedade doada. No entanto, a quantidade de peso dada a uma venda depende do grau de semelhança entre as propriedades comparáveis ​​e as doadas. O grau de semelhança deve ser suficientemente próximo para que este preço de venda tenha sido dado consideração por compradores ou vendedores razoavelmente bem informados da propriedade. Você dá um livro raro e antigo para sua antiga faculdade. O livro é uma terceira edição e está em más condições por causa de uma tampa traseira faltando. Você descobre que houve uma venda para 300, perto da data de avaliação, de uma primeira edição do livro que estava em boas condições. Embora os conteúdos são os mesmos, os livros não são de todo semelhantes por causa das diferentes edições e sua condição física. Pouca consideração seria dada ao preço de venda da propriedade 300 por compradores conhecedores ou vendedores. Eventos futuros Você não pode considerar eventos inesperados acontecendo após sua doação de propriedade em fazer a avaliação. Você pode considerar apenas os fatos conhecidos no momento do presente, e aqueles que poderiam ser razoavelmente esperados no momento do dom. Você dá terras para uma instituição de caridade qualificada. A transferência prevê que sua mãe terá o direito a todos os rendimentos e pleno uso da propriedade para sua vida. Mesmo que sua mãe morra 1 semana após a transferência, o valor da propriedade na data em que é dada é o seu valor presente, sujeito ao interesse de vida, como estimado a partir de tabelas atuariais. Você não pode tomar uma dedução mais alta porque a caridade recebeu pleno uso e posse da terra apenas uma semana após a transferência. Usando Eventos Passados ​​para Prever o Futuro Um erro comum é confiar demais em eventos passados ​​que não refletem adequadamente os ganhos futuros prováveis ​​e a JVM. Você dá todos os seus direitos em uma patente de sucesso para sua caridade favorita. Seus registros mostram que antes da data de avaliação havia três estágios na história de patentes de ganhos. Em primeiro lugar, houve crescimento rápido nos ganhos quando a invenção foi introduzida. Então, houve um período de altos ganhos quando a invenção estava sendo explorada. Finalmente, houve um declínio nos ganhos quando as invenções concorrentes foram introduzidas. Toda a história de ganhos pode ser relevante na estimativa dos ganhos futuros. No entanto, o avaliador não deve confiar muito no estágio de rápido crescimento nos ganhos ou de ganhos elevados. As condições de mercado nesses momentos não representam a condição do mercado na data de avaliação. O que é mais significativo é a tendência de queda dos ganhos até a data de avaliação. Para obter mais informações sobre doações de patentes, consulte Patentes, mais tarde. Avaliação de Vários Tipos de Propriedade Esta seção contém informações sobre a determinação de FMV de tipos comuns de bens doados. Para obter informações sobre avaliações, consulte Avaliações, mais adiante. Bens domésticos A FMV de bens domésticos usados, como móveis, eletrodomésticos e roupa de cama, geralmente é muito menor do que o preço pago quando novo. Tal propriedade usada pode ter pouco ou nenhum valor de mercado devido à sua condição desgastada. Pode estar fora de moda ou não mais útil. Você não pode fazer uma dedução para bens domésticos doados após 17 de agosto de 2006, a menos que eles estão em bom estado usado ou melhor. Um bem doméstico que não está em bom estado usado ou melhor para o qual você tomar uma dedução de mais de 500 requer uma avaliação qualificada. Veja Dedução acima de 500 para determinadas roupas ou itens domésticos. mais tarde. Se a propriedade é valiosa porque é antiga ou única, consulte a discussão em Pinturas, Antiguidades e outros objetos de arte. Roupas usadas Roupas usadas e outros itens pessoais geralmente valem muito menos do que o preço que você pagou por eles. A avaliação de itens de vestuário não se presta a fórmulas ou métodos fixos. O preço que os compradores de itens usados ​​realmente pagam em lojas de roupas usadas, como lojas de remessa ou de parcimônia, é uma indicação do valor. Você não pode fazer uma dedução por roupas doadas depois de 17 de agosto de 2006, a menos que esteja em bom estado usado ou melhor. Um item de vestuário que não está em bom estado usado ou melhor para o qual você tomar uma dedução de mais de 500 requer uma avaliação qualificada. Veja Dedução acima de 500 para determinadas roupas ou itens domésticos. mais tarde. Para peles valiosas ou vestidos muito caros, um formulário 8283 pode ter que ser enviado com sua declaração de imposto. Jóias e Jóias Jóias e gemas são de tal natureza especializada que é quase sempre necessário para obter uma avaliação por um especialista em jóias avaliador. A avaliação deve descrever, entre outras coisas, o estilo da jóia, o corte e configuração da gema, e se ele está agora na moda. Se não na moda, a possibilidade de ter a propriedade redesenhada, recut, ou reset deve ser relatada na avaliação. As pedras coloração, peso, corte, brilho e falhas devem ser relatados e analisados. O valor pessoal sentimental não afeta a FMV. Mas se a jóia era de propriedade de uma pessoa famosa, seu valor poderia aumentar. Sua dedução para contribuições de pinturas, antiguidades e outros objetos de arte, deve ser apoiada por uma avaliação escrita de uma fonte qualificada e respeitável, a menos que a dedução é 5.000 ou menos. Exemplos de informações que deveriam ser incluídas nas avaliações de objetos de arte, em especial, são encontradas posteriormente em Avaliação Qualificada. Arte valorizada em 20.000 ou mais. Se você reivindicar uma dedução de 20.000 ou mais para doações de arte, você deve anexar uma cópia completa da avaliação assinada ao seu retorno. Para objetos individuais valorizados em 20.000 ou mais, uma fotografia de tamanho e qualidade que mostre completamente o objeto, de preferência uma fotografia a cores de 8 x 10 polegadas ou uma transparência de cor não menor que 4 x 5 polegadas, deve ser fornecida mediante solicitação. Arte valorizada em 50.000 ou mais. Se você doar um item de arte que foi avaliado em 50.000 ou mais, você pode solicitar uma declaração de valor para esse item do IRS. Você deve solicitar a declaração antes de preencher a declaração fiscal que informa a doação. Seu pedido deve incluir o seguinte. Uma cópia de uma avaliação qualificada do item. Veja Avaliação Qualificada, mais tarde. Um cheque de 2500 ou ordem de pagamento a pagar ao Internal Revenue Service pela taxa de usuário que se aplica ao seu pedido em relação a um, dois ou três itens do art. Adicione 250 para cada item em excesso de três. Um formulário preenchido 8283, Seção B. A localização do território IRS que tem responsabilidade de exame para o seu retorno. Se sua solicitação não tiver informações essenciais, você será notificado e receberá 30 dias para fornecer as informações ausentes. Envie seu pedido para: Internal Revenue Service Atenção: Avaliação de Arte (C: AP: ART) P. O. Caixa 27720 Estação McPherson Washington, DC 20038 Reembolsos. Você pode retirar seu pedido de Declaração de Valor a qualquer momento antes de ser emitido. No entanto, o IRS não reembolsará a taxa de usuário, se você fizer isso. Se o IRS se recusar a emitir uma Declaração de Valor no interesse de uma administração tributária eficiente, o IRS reembolsará a taxa de usuário. Autenticidade. A autenticidade da arte doada deve ser determinada pelo avaliador. Condição física. Important items in the valuation of antiques and art are physical condition and extent of restoration. These have a significant effect on the value and must be fully reported in an appraisal. An antique in damaged condition, or lacking the 8220 original brasses, 8221 may be worth much less than a similar piece in excellent condition. Art appraisers. More weight will usually be given to an appraisal prepared by an individual specializing in the kind and price range of the art being appraised. Certain art dealers or appraisers specialize, for example, in old masters, modern art, bronze sculpture, etc. Their opinions on the authenticity and desirability of such art would usually be given more weight than the opinions of more generalized art dealers or appraisers. They can report more recent comparable sales to support their opinion. To identify and locate experts on unique, specialized items or collections, you may wish to use the current Official Museum Directory of the American Association of Museums. It lists museums both by state and by category. To help you locate a qualified appraiser for your donation, you may wish to ask an art historian at a nearby college or the director or curator of a local museum. The Yellow Pages often list specialized art and antique dealers, auctioneers, and art appraisers. You may be able to find a qualified appraiser on the Internet. You may also contact associations of dealers for guidance. Collections Since many kinds of hobby collections may be the subject of a charitable donation, it is not possible to discuss all of the possible collectibles in this publication. Most common are rare books, autographs, sports memorabilia, dolls, manuscripts, stamps, coins, guns, phonograph records, and natural history items. Many of the elements of valuation that apply to paintings and other objects of art, discussed earlier, also apply to miscellaneous collections. Reference material. Publications available to help you determine the value of many kinds of collections include catalogs, dealers price lists, and specialized hobby periodicals. When using one of these price guides, you must use the current edition at the date of contribution. However, these sources are not always reliable indicators of FMV and should be supported by other evidence. For example, a dealer may sell an item for much less than is shown on a price list, particularly after the item has remained unsold for a long time. The price an item sold for in an auction may have been the result of a rigged sale or a mere bidding duel. The appraiser must analyze the reference material, and recognize and make adjustments for misleading entries. If you are donating a valuable collection, you should get an appraisal. If your donation appears to be of little value, you may be able to make a satisfactory valuation using reference materials available at a state, city, college, or museum library. Stamp collections. Most libraries have catalogs or other books that report the publishers estimate of values. Generally, two price levels are shown for each stamp: the price postmarked and the price not postmarked. Stamp dealers generally know the value of their merchandise and are able to prepare satisfactory appraisals of valuable collections. Coin collections. Many catalogs and other reference materials show the writers or publishers opinion of the value of coins on or near the date of the publication. Like many other collectors items, the value of a coin depends on the demand for it, its age, and its rarity. Another important factor is the coins condition. For example, there is a great difference in the value of a coin that is in mint condition and a similar coin that is only in good condition. Catalogs usually establish a category for coins, based on their physical condition8212mint or uncirculated, extremely fine, very fine, fine, very good, good, fair, or poor8212with a different valuation for each category. Books. The value of books is usually determined by selecting comparable sales and adjusting the prices according to the differences between the comparable sales and the item being evaluated. This is difficult to do and, except for a collection of little value, should be done by a specialized appraiser. Within the general category of literary property, there are dealers who specialize in certain areas, such as Americana, foreign imports, Bibles, and scientific books. Modest value of collection. If the collection you are donating is of modest value, not requiring a written appraisal, the following information may help you in determining the FMV. A book that is very old, or very rare, is not necessarily valuable. There are many books that are very old or rare, but that have little or no market value. Condition of book. The condition of a book may have a great influence on its value. Collectors are interested in items that are in fine, or at least good, condition. When a book has a missing page, a loose binding, tears, stains, or is otherwise in poor condition, its value is greatly lowered. Other factors. Some other factors in the valuation of a book are the kind of binding (leather, cloth, paper), page edges, and illustrations (drawings and photographs). Collectors usually want first editions of books. However, because of changes or additions, other editions are sometimes worth as much as, or more than, the first edition. Manuscripts, autographs, diaries, and similar items. When these items are handwritten, or at least signed by famous people, they are often in demand and are valuable. The writings of unknowns also may be of value if they are of unusual historical or literary importance. Determining the value of such material is difficult. For example, there may be a great difference in value between two diaries that were kept by a famous person8212one kept during childhood and the other during a later period in his or her life. The appraiser determines a value in these cases by applying knowledge and judgment to such factors as comparable sales and conditions. Signatures. Signatures, or sets of signatures, that were cut from letters or other papers usually have little or no value. But complete sets of the signatures of U. S. presidents are in demand. Cars, Boats, and Aircraft If you donate a car, a boat, or an aircraft to a charitable organization, its FMV must be determined. Certain commercial firms and trade organizations publish monthly or seasonal guides for different regions of the country, containing complete dealer sale prices or dealer average prices for recent model years. Prices are reported for each make, model, and year. These guides also provide estimates for adjusting for unusual equipment, unusual mileage, and physical condition. The prices are not 8220 official, 8221 and these publications are not considered an appraisal of any specific donated property. But they do provide clues for making an appraisal and suggest relative prices for comparison with current sales and offerings in your area. These publications are sometimes available from public libraries or at a bank, credit union, or finance company. You can also find pricing information about used cars on the Internet. An acceptable measure of the FMV of a donated car, boat, or airplane is an amount not in excess of the price listed in a used vehicle pricing guide for a private party sale, not the dealer retail value, of a similar vehicle. However, the FMV may be less than that amount if the vehicle has engine trouble, body damage, high mileage, or any type of excessive wear. The FMV of a donated vehicle is the same as the price listed in a used vehicle pricing guide for a private party sale only if the guide lists a sales price for a vehicle that is the same make, model, and year, sold in the same area, in the same condition, with the same or similar options or accessories, and with the same or similar warranties as the donated vehicle. You donate a used car in poor condition to a local high school for use by students studying car repair. A used car guide shows the dealer retail value for this type of car in poor condition is 1,600. However, the guide shows the price for a private party sale of the car is only 750. The FMV of the car is considered to be no more than 750. Boats. Except for inexpensive small boats, the valuation of boats should be based on an appraisal by a marine surveyor because the physical condition is so critical to the value. More information. Your deduction for a donated car, boat, or airplane generally is limited to the gross proceeds from its sale by the qualified organization. This rule applies if the claimed value of the donated vehicle is more than 500. In certain cases, you can deduct the vehicles FMV. For details, see Publication 526. The amount of the deduction for a donation of a remainder interest in real property is the FMV of the remainder interest at the time of the contribution. To determine this value, you must know the FMV of the property on the date of the contribution. Multiply this value by the appropriate factor. Publications 1457 and 1458 contain these factors. You must make an adjustment for depreciation or depletion using the factors shown in Publication 1459, Actuarial Values (Book Gimel). You can use the factors for the month in which you made the contribution or for either of the two months preceding that month. See the earlier discussion on Annuities, Interests for Life or Terms of Years, Remainders, and Reversions. You can download Publication 1459 from irs. gov. For this purpose, the term 8220 depreciable property 8221 means any property subject to wear and tear or obsolescence, even if not used in a trade or business or for the production of income. If the remainder interest includes both depreciable and nondepreciable property, for example a house and land, the FMV must be allocated between each kind of property at the time of the contribution. This rule also applies to a gift of a remainder interest that includes property that is part depletable and part not depletable. Take into account depreciation or depletion only for the property that is subject to depreciation or depletion. For more information, see section 1.170A-12 of the Income Tax Regulations. Undivided Part of Your Entire Interest A contribution of an undivided part of your entire interest in property must consist of a part of each and every substantial interest or right you own in the property. It must extend over the entire term of your interest in the property. For example, you are entitled to the income from certain property for your life (life estate) and you contribute 20 of that life estate to a qualified organization. You can claim a deduction for the contribution if you do not have any other interest in the property. To figure the value of a contribution involving a partial interest, see Publication 1457. If the only interest you own in real property is a remainder interest and you transfer part of that interest to a qualified organization, see the previous discussion on valuation of a remainder interest in real property. Qualified Conservation Contribution A qualified conservation contribution is a contribution of a qualified real property interest to a qualified organization to be used only for conservation purposes. Qualified organization. For purposes of a qualified conservation contribution, a qualified organization is: A governmental unit, A publicly supported charitable, religious, scientific, literary, educational, etc. organization, or An organization that is controlled by, and operated for the exclusive benefit of, a governmental unit or a publicly supported charity. The organization also must have a commitment to protect the conservation purposes of the donation and must have the resources to enforce the restrictions. Conservation purposes. Your contribution must be made only for one of the following conservation purposes. Preserving land areas for outdoor recreation by, or for the education of, the general public. Protecting a relatively natural habitat of fish, wildlife, or plants, or a similar ecosystem. Preserving open space, including farmland and forest land, if it yields a significant public benefit. It must be either for the scenic enjoyment of the general public or under a clearly defined federal, state, or local governmental conservation policy. Preserving a historically important land area or a certified historic structure. There must be some visual public access to the property. Factors used in determining the type and amount of public access required include the historical significance of the property, the remoteness or accessibility of the site, and the extent to which intrusions on the privacy of individuals living on the property would be unreasonable. Building in registered historic district. A contribution after July 25, 2006, of a qualified real property interest that is an easement or other restriction on the exterior of a building in a registered historic district is deductible only if it meets all of the following three conditions. The restriction must preserve the entire exterior of the building and must prohibit any change to the exterior of the building that is inconsistent with its historical character. You and the organization receiving the contribution must enter into a written agreement certifying, that the organization is a qualified organization and that it has the resources and commitment to maintain the property as donated. If you make the contribution in a tax year beginning after August 17, 2006, you must include with your return: A qualified appraisal, Photographs of the buildings entire exterior, and A description of all restrictions on development of the building, such as zoning laws and restrictive covenants. If you make this type of contribution after February 12, 2007, and claim a deduction of more than 10,000, your deduction will not be allowed unless you pay a 500 filing fee. See Form 8283-V, Payment Voucher for Filing Fee Under Section 170(f)(13), and its instructions. Qualified real property interest. This is any of the following interests in real property. Your entire interest in real estate other than a mineral interest (subsurface oil, gas, or other minerals, and the right of access to these minerals). A remainder interest. A restriction (granted in perpetuity) on the use that may be made of the real property. Valuation. A qualified real property interest described in (1) should be valued in a manner that is consistent with the type of interest transferred. If you transferred all the interest in the property, the FMV of the property is the amount of the contribution. If you do not transfer the mineral interest, the FMV of the surface rights in the property is the amount of the contribution. If you owned only a remainder interest or an income interest (life estate), see Undivided Part of Your Entire Interest, earlier. If you owned the entire property but transferred only a remainder interest (item (2)), see Remainder Interest in Real Property, earlier. In determining the value of restrictions, you should take into account the selling price in arms-length transactions of other properties that have comparable restrictions. If there are no comparable sales, the restrictions are valued indirectly as the difference between the FMVs of the property involved before and after the grant of the restriction. The FMV of the property before contribution of the restriction should take into account not only current use but the likelihood that the property, without the restriction, would be developed. You should also consider any zoning, conservation, or historical preservation laws that would restrict development. Granting an easement may increase, rather than reduce, the value of property, and in such a situation no deduction would be allowed. Exemplo. You own 10 acres of farmland. Similar land in the area has an FMV of 2,000 an acre. However, land in the general area that is restricted solely to farm use has an FMV of 1,500 an acre. Your county wants to preserve open space and prevent further development in your area. You grant to the county an enforceable open space easement in perpetuity on 8 of the 10 acres, restricting its use to farmland. The value of this easement is 4,000, determined as follows: FMV of the property before granting easement: Appraisals are not necessary for items of property for which you claim a deduction of 5,000 or less. (There is one exception, described next, for certain clothing and household items.) However, you generally will need an appraisal for donated property for which you claim a deduction of more than 5,000. There are exceptions. See Deductions of More Than 5,000, later. The weight given an appraisal depends on the completeness of the report, the qualifications of the appraiser, and the appraisers demonstrated knowledge of the donated property. An appraisal must give all the facts on which to base an intelligent judgment of the value of the property. The appraisal will not be given much weight if: All the factors that apply are not considered, The opinion is not supported with facts, such as purchase price and comparable sales, or The opinion is not consistent with known facts. The appraisers opinion is never more valid than the facts on which it is based without these facts it is simply a guess. The opinion of a person claiming to be an expert is not binding on the Internal Revenue Service. All facts associated with the donation must be considered. Deduction over 500 for certain clothing or household items. You must include with your return a qualified appraisal of any single item of clothing or any household item that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, and for which you deduct more than 500. See Household Goods and Used Clothing . earlier. Cost of appraisals. You may not take a charitable contribution deduction for fees you pay for appraisals of your donated property. However, these fees may qualify as a miscellaneous deduction, subject to the 2 limit, on Schedule A (Form 1040) if paid to determine the amount allowable as a charitable contribution. Deductions of More Than 5,000 Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser, and you must attach Section B of Form 8283 to your tax return. There are exceptions, discussed later. You should keep the appraisers report with your written records. Records are discussed in Publication 526. The phrase 8220 similar items 8221 means property of the same generic category or type (whether or not donated to the same donee), such as stamp collections, coin collections, lithographs, paintings, photographs, books, nonpublicly traded stock, nonpublicly traded securities other than nonpublicly traded stock, land, buildings, clothing, jewelry, furniture, electronic equipment, household appliances, toys, everyday kitchenware, china, crystal, or silver. For example, if you give books to three schools and you deduct 2,000, 2,500, and 900, respectively, your claimed deduction is more than 5,000 for these books. You must get a qualified appraisal of the books and for each school you must attach a fully completed Form 8283, Section B, to your tax return. Exceptions. You do not need an appraisal if the property is: Nonpublicly traded stock of 10,000 or less, A vehicle (including a car, boat, or airplane) for which your deduction is limited to the gross proceeds from its sale, Qualified intellectual property, such as a patent, Certain publicly traded securities described next, Inventory and other property donated by a corporation that are 8220 qualified contributions 8221 for the care of the ill, the needy, or infants, within the meaning of section 170(e)(3)(A) of the Internal Revenue Code, or Stock in trade, inventory, or property held primarily for sale to customers in the ordinary course of your trade or business. Although an appraisal is not required for the types of property just listed, you must provide certain information about a donation of any of these types of property on Form 8283. Publicly traded securities. Even if your claimed deduction is more than 5,000, neither a qualified appraisal nor Section B of Form 8283 is required for publicly traded securities that are: Listed on a stock exchange in which quotations are published on a daily basis, Regularly traded in a national or regional over-the-counter market for which published quotations are available, or Shares of an open-end investment company (mutual fund) for which quotations are published on a daily basis in a newspaper of general circulation throughout the United States. Publicly traded securities that meet these requirements must be reported on Form 8283, Section A. A qualified appraisal is not required, but Form 8283, Section B, Parts I and IV, must be completed, for an issue of a security that does not meet the requirements just listed but does meet these requirements: The issue is regularly traded during the computation period (defined later) in a market for which there is an 8220 interdealer quotation system 8221 (defined later), The issuer or agent computes the 8220 average trading price 8221 (defined later) for the same issue for the computation period, The average trading price and total volume of the issue during the computation period are published in a newspaper of general circulation throughout the United States, not later than the last day of the month following the end of the calendar quarter in which the computation period ends, The issuer or agent keeps books and records that list for each transaction during the computation period the d ate of settlement of the transaction, the name and address of the broker or dealer making the market in which the transaction occurred, and the trading price and volume, and The issuer or agent permits the Internal Revenue Service to review the books and records described in item (4) with respect to transactions during the computation period upon receiving reasonable notice. An interdealer quotation system is any system of general circulation to brokers and dealers that regularly disseminates quotations of obligations by two or more identified brokers or dealers who are not related to either the issuer or agent who computes the average trading price of the security. A quotation sheet prepared and distributed by a broker or dealer in the regular course of business and containing only quotations of that broker or dealer is not an interdealer quotation system. The average trading price is the average price of all transactions (weighted by volume), other than original issue or redemption transactions, conducted through a United States office of a broker or dealer who maintains a market in the issue of the security during the computation period. Bid and asked quotations are not taken into account. The computation period is weekly during October through December and monthly during January through September. The weekly computation periods during October through December begin with the first Monday in October and end with the first Sunday following the last Monday in December. Nonpublicly traded stock. If you contribute nonpublicly traded stock, for which you claim a deduction of 10,000 or less, a qualified appraisal is not required. However, you must attach Form 8283 to your tax return, with Section B, Parts I and IV, completed. Deductions of More Than 500,000 If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach a qualified appraisal of the property to your return. This does not apply to contributions of cash, inventory, publicly traded stock, or intellectual property. If you do not attach the appraisal, you cannot deduct your contribution, unless your failure to attach the appraisal is due to reasonable cause and not to willful neglect. Qualified Appraisal Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser. You must also complete Form 8283, Section B, and attach it to your tax return. See Deductions of More Than 5,000, earlier. A qualified appraisal is an appraisal document that: Is made, signed, and dated by a qualified appraiser (defined later) in accordance with generally accepted appraisal standards, Meets the relevant requirements of Regulations section 1.170A-13(c)(3) and Notice 2006-96, 2006-46 I. R.B. 902 (available at irs. govirb2006-46IRBar13.html ), Relates to an appraisal made not earlier than 60 days before the date of contribution of the appraised property, Does not involve a prohibited appraisal fee, and Includes certain information (covered later). You must receive the qualified appraisal before the due date, including extensions, of the return on which a charitable contribution deduction is first claimed for the donated property. If the deduction is first claimed on an amended return, the qualified appraisal must be received before the date on which the amended return is filed. Form 8283, Section B, must be attached to your tax return. Generally, you do not need to attach the qualified appraisal itself, but you should keep a copy as long as it may be relevant under the tax law. There are four exceptions. If you claim a deduction of 20,000 or more for donations of art, you must attach a complete copy of the appraisal. See Paintings, Antiques, and Other Objects of Art, earlier. If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach the appraisal. See Deductions of More Than 500,000, earlier. If you claim a deduction of more than 500 for an article of clothing, or a household item, that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, you must attach the appraisal. See Deduction over 500 for certain clothing or household items . earlier. If you claim a deduction in a tax year beginning after August 17, 2006, for an easement or other restriction on the exterior of a building in a historic district, you must attach the appraisal. See Building in registered historic district . earlier. Prohibited appraisal fee. Generally, no part of the fee arrangement for a qualified appraisal can be based on a percentage of the appraised value of the property. If a fee arrangement is based on what is allowed as a deduction, after Internal Revenue Service examination or otherwise, it is treated as a fee based on a percentage of appraised value. However, appraisals are not disqualified when an otherwise prohibited fee is paid to a generally recognized association that regulates appraisers if: The association is not organized for profit and no part of its net earnings benefits any private shareholder or individual, The appraiser does not receive any compensation from the association or any other persons for making the appraisal, and The fee arrangement is not based in whole or in part on the amount of the appraised value that is allowed as a deduction after an Internal Revenue Service examination or otherwise. Information included in qualified appraisal. A qualified appraisal must include the following information: A description of the property in sufficient detail for a person who is not generally familiar with the type of property to determine that the property appraised is the property that was (or will be) contributed, The physical condition of any tangible property, The date (or expected date) of contribution, The terms of any agreement or understanding entered into (or expected to be entered into) by or on behalf of the donor that relates to the use, sale, or other disposition of the donated property, including, for example, the terms of any agreement or understanding that: Temporarily or permanently restricts a donees right to use or dispose of the donated property, Earmarks donated property for a particular use, or Reserves to, or confers upon, anyone (other than a donee organization or an organization participating with a donee organization in cooperative fundraising) any right to the income from the donated property or to the possession of the property, including the right to vote donated securities, to acquire the property by purchase or otherwise, or to designate the person having the income, possession, or right to acquire the property, The name, address, and taxpayer identification number of the qualified appraiser and, if the appraiser is a partner, an employee, or an independent contractor engaged by a person other than the donor, the name, address, and taxpayer identification number of the partnership or the person who employs or engages the appraiser, The qualifications of the qualified appraiser who signs the appraisal, including the appraisers background, experience, education, and any membership in professional appraisal associations, A statement that the appraisal was prepared for income tax purposes, The date (or dates) on which the property was valued, The appraised FMV on the date (or expected date) of contribution, The method of valuation used to determine FMV, such as the income approach, the comparable sales or market data approach, or the replacement cost less depreciation approach, and The specific basis for the valuation, such as any specific comparable sales transaction. Art objects. The following are examples of information that should be included in a description of donated property. These examples are for art objects. A similar detailed breakdown should be given for other property. Appraisals of art objects8212paintings in particular8212should include all of the following. A complete description of the object, indicating the: A history of the item, including proof of authenticity. A professional quality image of the object. The facts on which the appraisal was based, such as: Sales or analyses of similar works by the artist, particularly on or around the valuation date. Quoted prices in dealers catalogs of the artists works or works of other artists of comparable stature. A record of any exhibitions at which the specific art object had been displayed. The economic state of the art market at the time of valuation, particularly with respect to the specific property. The standing of the artist in his profession and in the particular school or time period. Number of qualified appraisals. A separate qualified appraisal is required for each item of property that is not included in a group of similar items of property. You need only one qualified appraisal for a group of similar items of property contributed in the same tax year, but you may get separate appraisals for each item. A qualified appraisal for a group of similar items must provide all of the required information for each item of similar property. The appraiser, however, may provide a group description for selected items the total value of which is not more than 100. Qualified appraiser. A qualified appraiser is an individual who meets all the following requirements. The individual either: Has earned an appraisal designation from a recognized professional appraiser organization for demonstrated competency in valuing the type of property being appraised, or Has met certain minimum education and experience requirements. For real property, the appraiser must be licensed or certified for the type of property being appraised in the state in which the property is located. For property other than real property, the appraiser must have successfully completed college or professional-level coursework relevant to the property being valued, must have at least 2 years of experience in the trade or business of buying, selling, or valuing the type of property being valued, and must fully describe in the appraisal his or her qualifying education and experience. The individual regularly prepares appraisals for which he or she is paid. The individual demonstrates verifiable education and experience in valuing the type of property being appraised. To do this, the appraiser can make a declaration in the appraisal that, because of his or her background, experience, education, and membership in professional associations, he or she is qualified to make appraisals of the type of property being valued. The individual has not been prohibited from practicing before the IRS under section 330(c) of title 31 of the United States Code at any time during the 3-year period ending on the date of the appraisal. The individual is not an excluded individual. In addition, the appraiser must complete Form 8283, Section B, Part III. More than one appraiser may appraise the property, provided that each complies with the requirements, including signing the qualified appraisal and Form 8283, Section B, Part III. Excluded individuals. The following persons cannot be qualified appraisers with respect to particular property. The donor of the property, or the taxpayer who claims the deduction. The donee of the property. A party to the transaction in which the donor acquired the property being appraised, unless the property is donated within 2 months of the date of acquisition and its appraised value is not more than its acquisition price. This applies to the person who sold, exchanged, or gave the property to the donor, or any person who acted as an agent for the transferor or donor in the transaction. Any person employed by any of the above persons. For example, if the donor acquired a painting from an art dealer, neither the dealer nor persons employed by the dealer can be qualified appraisers for that painting. Any person related under section 267(b) of the Internal Revenue Code to any of the above persons or married to a person related under section 267(b) to any of the above persons. An appraiser who appraises regularly for a person in (1), (2), or (3), and who does not perform a majority of his or her appraisals made during his or her tax year for other persons. In addition, a person is not a qualified appraiser for a particular donation if the donor had knowledge of facts that would cause a reasonable person to expect the appraiser to falsely overstate the value of the donated property. For example, if the donor and the appraiser make an agreement concerning the amount at which the property will be valued, and the donor knows that amount is more than the FMV of the property, the appraiser is not a qualified appraiser for the donation. Appraiser penalties. An appraiser who prepares an incorrect appraisal may have to pay a penalty if: The appraiser knows or should have known the appraisal would be used in connection with a return or claim for refund, and The appraisal results in the 20 or 40 penalty for a valuation misstatement described later under Penalty . The penalty imposed on the appraiser is the smaller of: 10 of the underpayment due to the misstatement, or 125 of the gross income received for the appraisal. In addition, any appraiser who falsely or fraudulently overstates the value of property described in a qualified appraisal of a Form 8283 that the appraiser has signed may be subject to a civil penalty for aiding and abetting as understatement of tax liability, and may have his or her appraisal disregarded. Generally, if the claimed deduction for an item of donated property is more than 5,000, you must attach Form 8283 to your tax return and complete Section B. If you do not attach Form 8283 to your return and complete Section B, the deduction will not be allowed unless your failure was due to reasonable cause, and not willful neglect, or was due to a good faith omission. If the IRS requests that you submit the form because you did not attach it to your return, you must comply within 90 days of the request or the deduction will be disallowed. You must attach a separate Form 8283 for each item of contributed property that is not part of a group of similar items. If you contribute similar items of property to the same donee organization, you need attach only one Form 8283 for those items. If you contribute similar items of property to more than one donee organization, you must attach a separate form for each donee. Internal Revenue Service Review of Appraisals In reviewing an income tax return, the Service may accept the claimed value of the donated property, based on information or appraisals sent with the return, or may make its own determination of FMV. In either case, the Service may: Contact the taxpayer to get more information, Refer the valuation problem to a Service appraiser or valuation specialist, Refer the issue to the Commissioners Art Advisory Panel (a group of dealers and museum directors who review and recommend acceptance or adjustment of taxpayers claimed values for major paintings, sculptures, decorative arts, and antiques), or Contract with an independent dealer, scholar, or appraiser to appraise the property when the objects require appraisers of highly specialized experience and knowledge. Responsibility of the Service. The Service is responsible for reviewing appraisals, but it is not responsible for making them. Supporting the FMV listed on your return is your responsibility. The Service does not accept appraisals without question. Nor does the Service recognize any particular appraiser or organization of appraisers. Timing of Service action. The Service generally does not approve valuations or appraisals before the actual filing of the tax return to which the appraisal applies. In addition, the Service generally does not issue advance rulings approving or disapproving such appraisals. Exception. For a request submitted as described earlier under Art valued at 50,000 or more, the Service will issue a Statement of Value that can be relied on by the donor of the item of art. You can get help with unresolved tax issues, order free publications and forms, ask tax questions, and get information from the IRS in several ways. By selecting the method that is best for you, you will have quick and easy access to tax help. Contacting your Taxpayer Advocate. The Taxpayer Advocate Service is an independent organization within the IRS whose employees assist taxpayers who are experiencing economic harm, who are seeking help in resolving tax problems that have not been resolved through normal channels, or who believe that an IRS system or procedure is not working as it should. You can contact the Taxpayer Advocate Service by calling toll-free 1-877-777-4778 or TTYTDD 1-800-829-4059 to see if you are eligible for assistance. You can also call or write to your local taxpayer advocate, whose phone number and address are listed in your local telephone directory and in Publication 1546, The Taxpayer Advocate Service of the IRS - How To Get Help With Unresolved Tax Problems. You can file Form 911, Application for Taxpayer Assistance Order, or ask an IRS employee to complete it on your behalf. For more information, go to irs. govadvocate. Low income tax clinics (LITCs). LITCs are independent organizations that provide low income taxpayers with representation in federal tax controversies with the IRS for free or for a nominal charge. The clinics also provide tax education and outreach for taxpayers with limited English proficiency or who speak English as a second language. Publication 4134, Low Income Taxpayer Clinic List, provides information on clinics in your area. It is available at irs. gov or at your local IRS office. Free tax services. To find out what services are available, get Publication 910, IRS Guide to Free Tax Services. It contains a list of free tax publications and describes other free tax information services, including tax education and assistance programs and a list of TeleTax topics. Internet. You can access the IRS website at irs. gov 24 hours a day, 7 days a week to: E-file your return. Find out about commercial tax preparation and e-file services available free to eligible taxpayers. Check the status of your 2006 refund. Click on Wheres My Refund . Wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Download forms, instructions, and publications. Order IRS products online. Research your tax questions online. Search publications online by topic or keyword. View Internal Revenue Bulletins (IRBs) published in the last few years. Figure your withholding allowances using our withholding calculator. Sign up to receive local and national tax news by email. Get information on starting and operating a small business. Phone. Many services are available by phone. Ordering forms, instructions, and publications. Call 1-800-829-3676 to order current-year forms, instructions, and publications, and prior-year forms and instructions. You should receive your order within 10 days. Asking tax questions. Call the IRS with your tax questions at 1-800-829-1040. Solving problems. You can get face-to-face help solving tax problems every business day in IRS Taxpayer Assistance Centers. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your account, or help you set up a payment plan. Call your local Taxpayer Assistance Center for an appointment. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . TTYTDD equipment. If you have access to TTYTDD equipment, call 1-800-829-4059 to ask tax questions or to order forms and publications. TeleTax topics. Call 1-800-829-4477 to listen to pre-recorded messages covering various tax topics. Refund information. To check the status of your 2006 refund, call 1-800-829-4477 and press 1 for automated refund information or call 1-800-829-1954. Be sure to wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Evaluating the quality of our telephone services. To ensure IRS representatives give accurate, courteous, and professional answers, we use several methods to evaluate the quality of our telephone services. One method is for a second IRS representative to listen in on or record random telephone calls. Another is to ask some callers to complete a short survey at the end of the call. Walk-in. Many products and services are available on a walk-in basis. Products. You can walk in to many post offices, libraries, and IRS offices to pick up certain forms, instructions, and publications. Some IRS offices, libraries, grocery stores, copy centers, city and county government offices, credit unions, and office supply stores have a collection of products available to print from a CD or photocopy from reproducible proofs. Also, some IRS offices and libraries have the Internal Revenue Code, regulations, Internal Revenue Bulletins, and Cumulative Bulletins available for research purposes. Services. You can walk in to your local Taxpayer Assistance Center every business day for personal, face-to-face tax help. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your tax account, or help you set up a payment plan. If you need to resolve a tax problem, have questions about how the tax law applies to your individual tax return, or youre more comfortable talking with someone in person, visit your local Taxpayer Assistance Center where you can spread out your records and talk with an IRS representative face-to-face. No appointment is necessary, but if you prefer, you can call your local Center and leave a message requesting an appointment to resolve a tax account issue. A representative will call you back within 2 business days to schedule an in-person appointment at your convenience. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . Mail. You can send your order for forms, instructions, and publications to the address below. You should receive a response within 10 business days after your request is received. National Distribution Center P. O. Box 8903 Bloomington, IL 61702-8903 CD for tax products. You can order Publication 1796, IRS Tax Products CD, and obtain: A CD that is released twice so you have the latest products. The first release ships in January and the final release ships in March. Current-year forms, instructions, and publications. Prior-year forms, instructions, and publications. Bonus: Historical Tax Products DVD - Ships with the final release. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Tax law frequently asked questions. Tax Topics from the IRS telephone response system. Fill-in, print, and save features for most tax forms. Internal Revenue Bulletins. Toll-free and email technical support. Buy the CD from National Technical Information Service (NTIS) at irs. govcdorders for 25 (no handling fee) or call 1-877-CDFORMS (1-877-233-6767) toll free to buy the CD for 25 (plus a 5 handling fee). Price is subject to change. CD for small businesses. Publication 3207, The Small Business Resource Guide CD for 2006, is a must for every small business owner or any taxpayer about to start a business. This years CD includes: Helpful information, such as how to prepare a business plan, find financing for your business, and much more. All the business tax forms, instructions, and publications needed to successfully manage a business. Tax law changes for 2006. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Web links to various government agencies, business associations, and IRS organizations. 8220 Rate the Product 8221 survey8212your opportunity to suggest changes for future editions. A site map of the CD to help you navigate the pages of the CD with ease. An interactive 8220 Teens in Biz 8221 module that gives practical tips for teens about starting their own business, creating a business plan, and filing taxes. An updated version of this CD is available each year in early April. You can get a free copy by calling 1-800-829-3676 or by visiting irs. govsmallbiz. How to Value Stock for an Estate John FoxxStockbyteGetty Images More Articles When someone dies, the stocks they owned become property of the estate unless they were placed in a trust. If an estate is opened, the executor, or appointed administrator, of the will must provide an accurate accounting of the date-of-death value for each stock to the court. Stocks placed in a trust must also be valued at the decedent8217s date of death so the trustee can provide the beneficiaries with an accounting. Go through the decedents documents and locate the name and phone number of the decedents broker. Contact the broker, informing him of the decedents death, and request a list identifying what stocks the decedent owned, along with their individual date-of-death values. Most brokerage firms will need a copy of the death certificate and the Letters of Administration verifying that you are the estates executor before releasing the information. If the securities were held in a trust, you will need to send a copy of the trust document showing that you are the named trustee. Look for any paper stock certificates the decedent might have kept at home. Review the decedents federal income tax return to see if company dividends were reported on Schedule B. Find out if the decedent had a safe deposit box and, if so, who else is authorized to open the box. If no one else is listed, you might need a court order granting permission to open the safe deposit box. A bank representative will remove the contents from the safe deposit box and prepare an inventory on the spot. Inform the broker of these newly-discovered stocks and request date-of-death values for them. Create a master list identifying the name of each stock and its date-of-death value. If a security was illiquid or if the decedent owned fractional shares, you will have to find the date-of-death values. Go to an online financial data provider such as Yahoo Finance and use the historical price feature to find the date-of-death value. Alternatively, you can go to the company website and look up the stocks historical price there. For valuation purposes, the last price the stock traded at during the regular trading session that day is the date-of death valuation. Items you will need Copy of decedent8217s will or trust documents Decedent8217s death certificate Nasdaq provides historical prices for stocks listed on its exchange. Keep all paper stock certificates in a safe place. You will have to mail them to the broker so the stocks can be electronically placed into the estate or trust brokerage account before they can be sold. É um A BBB Logo BBB (Better Business Bureau) Copyright cópia Zacks Investment Research No centro de tudo o que fazemos é um forte compromisso com a investigação independente e partilha as suas descobertas rentáveis ​​com os investidores. Esta dedicação para dar aos investidores uma vantagem comercial levou à criação do nosso comprovado Zacks Rank sistema de classificação de ações. Desde 1986 quase triplicou o SampP 500 com um ganho médio de 26 por ano. Esses retornos cobrem um período de 1986 a 2011 e foram examinados e atestados pela Baker Tilly, uma empresa de contabilidade independente. Visite o desempenho para obter informações sobre os números de desempenho exibidos acima. Os dados da NYSE e AMEX estão atrasados ​​pelo menos 20 minutos. NASDAQ data is at least 15 minutes delayed. What happens to Non-Qualified Stock Options when the holder dies June 16, 2000 Question 1 Subject: Non Qualified Stock Options Date: Thu, 10 Feb 2000 From: John and Roz I am executor of a small estate that has non qualified employee stock options. No income was recognized or tax paid when the options were granted. The options are for a company that is publicly traded. The options have a grant price of X and the market value of the stock at the date of death was Y. The stock price is now Z. What is the amount of income that the estate reflects on the K-18217s to pass through to the beneficiaries if the stock options were exercised and sold today Is any ordinary income recorded when exercised as would have been the case if the employee were alive andor will any gain be recognized when it is sold Question 2 Date: Wed, 17 May 2000 From: Kathy A descedent left unexercised non-qualified stock options to his heirs. For Federal Estate Tax purposes will his options be priced the day of death When the stock is distributed to his heirs what will be the basis for the stock Regards, Kathy McGarity Date: Mon, 12 June 2000 Hello John, Roz and Kathy, Of course, if the option is cancelled at death, it is not reported on Form 706 and there is no income tax issue. Assuming the option is not cancelled at death, a non-qualified option keeps its character after death. In the past, tax return preparers valued the options to report them on Form 706, the Federal Estate Tax Return, at the excess of the fair market value of the securities over the option price. This approach was based on Rev Rul 196, 1953-2 CB 178. The Treasury regulations indicate there is another aspect of the option to be valued, called the option privilege. (Regulations Section 1.83-7(b)(3).) The option privilege represents the value of being able to participate in the future appreciation of the securities without having cash invested. The IRS issued new guidelines for valuing compensatory stock options in Revenue Procedure 98-34. Under the Revenue Procedure, taxpayers may use a generally recognized option pricing model, such as the Black-Scholes model or an accepted version of the binomial model, when valuing compensating stock options for gift, estate or generation skipping transfer tax purposes. Alternatively, you may find that hiring a business appraiser to value the options would result in a lower value, but this is an expensive alternative. You should probably seek professional help relating to this matter. (Consider having the estate tax return prepared by a CPA or an attorney.) The excess of the fair market value of a non-qualified stock option over the option price reported on an estate tax return is income with respect of a decedent, which means part of the estate tax may be deducted on the income tax return of the estate, trust or beneficiary when the option is exercised. When the estate or beneficiary exercises the option, ordinary income is reported for the excess of the fair market value of the stock received over the option price (Regulations Section 1.83-1(d).) Since the value of a non-qualified stock option reported on the estate tax return is income with respect of a decedent, it has no tax basis. (Tax basis estate tax value income with respect of a decedent.) The tax basis of the stock received is the option price paid in cash plus the ordinary income reported. The holding period starts on the date of exercise. For more information about non-qualified stock options, request our free report, 8220Executive Tax and Financial Planning For Non-Qualified Stock Options8221 .

No comments:

Post a Comment